У виступі аналізується роль гри та нестандартних уроків у підвищенні інтересу учнів до вивчення математики
Поняття інновація з грецької означає оновлення, новизна,
зміна.
Інновація в
освіті – це результат творчого пошуку оригінального, нестандартного розв’язання
різноманітних педагогічних проблем.
Однією з
виразних тенденцій оновлення навчання є пошук нестандартних уроків - їх ще
називають інноваційними. Педагогічна суть таких уроків полягає в такому
структуруванні змісту й форми, яке б викликало інтерес учнів і сприяло б
їхньому розвитку та вихованню.
Учитель
навчає дітей і сам вчиться протягом життя. І молодим, і досвідченим педагогам
треба бути завжди у вирі освітніх подій. К. Ушинський вважав, що «Учитель живе
доти, доки вчиться. Щойно він перестає вчитися, в ньому помирає учитель».
Й – В. Гейне писав: «Кажуть, що
посередині між двома протилежними думками лежить істина. В жодному разі! Між
ними лежить проблема». Отже перед нами – проблема. Як викладати математику, щоб
у школярів не втрачалась зацікавленість до предмета? Відповідь на це питання
може бути одна – засоби інтерактивного навчання.
Багато традиційних методів
викладання на сьогоднішній день малоефективні і не допомагають розвивати
інтерес до вивчення математики. Ігрові методи і форми навчання суттєво
відрізняються від традиційних тим, що дають змогу учню безпосередньо стати
учасником ситуації чи події.
На мою думку, майбутнє за
системою навчання, що вкладається в схему «учень – технологія – учитель», де
учень стає активним учасником процесу навчання. Навчально – ігрове спілкування несе
на собі велике навантаження, оскільки виконує наступні функції:
-
виховну – розкривається почуття колективізму, сміливості, рішучості,
виховуються морально – етичні якості;
-
пізнавальну – розвиток пізнавальної активності, збагачення знань новою
інформацією.
Тому ігри знаходять широке застосування у
найрізноманітніших сферах діяльності:економіці, екології, політиці, освіті.
Ігрова форма й вид гри визначається відповідно до навчального матеріалу,
вибираються методи й прийоми, способи і засоби, що стимулюють навчання. При
цьому учитель має змогу постійно здійснювати контроль, корекцію та оцінку
пізнавальної діяльності учнів. Щоб зацікавленість учнів до вивчення математики
не знижувалася, при вивченні теми «Подільність чисел» - 6 клас використовую
урок – гру у формі вікторини або змагання. Вивчаючи тему «Геометричні фігури» -
6 клас, розгадуємо та складаємо власні кросворди. Учні 5 класу полюбляють гру
«Хто швидше»(тема «Додавання і віднімання звичайних дробів»). На своїх уроках
надаю перевагу парним іграм, саме вони покращують якість уроку, вміння шукати
розв’язки та вирішення проблемних питань; розвивають логічне мислення.
Розглядаючи
навчально – ігрову діяльність як процес навчання, можна зробити висновок :
-
зростає інтерес до вивчення предмета;
- гра – це тренінг пам’яті, мислення, вміння спілкуватися, необхідність
підвищення інтелектуального рівня
- гра – розвиток уваги, уяви, прагнення до знань, дисциплінованість, почуття
відповідальності, самостійності.
Користуюсь такими освітніми ресурсами при викладанні математики:
Пометун О.І., Пироженко Л.В.
Сучасний урок:Інтерактивні технології навчання. – К: «Видавництво А.С.К.»
Янченко Г.М. Позакласна робота з
математики у неповній середній школі: Тернопіль, 1997.
Отже, на
мою думку ігри – важливі й корисні для дітей різного віку.
Коли вчитель використовує на уроці елементи гри, то в класі створюється доброзичлива обстановка, бадьорий настрій, бажання вчитися. Матеріал цікавий . Дякую.
ВідповістиВидалитиСистематичне повторення теоретичного матеріалу на уроках математики дає учням глибоко його усвідомити, краще запам'ятати.Перевірити засвоєння теоретичного матеріалу треба дуже відповідально, краще - в ігровій формі. Для дітей гра, а для вчителя -серйозний методичний прийом. Дякую.
ВідповістиВидалитиМатеріал цікавий. Повторення матеріалу дійсно дає змогу дітям краще запам'ятовувати. Дякую.
ВідповістиВидалити