Головною метою своєї діяльності вважаю співпрацю з
учнями, формування в них позитивної мотивації до навчальної діяльності,
ефективне використання ігрових прийомів, новітніх методів навчання. Широко
використовую міжпредметні зв’язки.
Тепер, коли
суспільство постійно розвивається, а обсяг знань зростає, роль учителя полягає
не стільки в тому, що він несе інформацію дітям, скільки в умінні правильно
організувати засвоєння цих знань. Залучаючи дитину до діяльності, вчитель
спрямовує її на пізнання світу і себе в ньому.
Кожен
педагог має професійні установки, які він використовує під час навчання дітей.
Завдання
вчителя полягає у створенні умов, які б стимулювали активність учнів у
навчальній діяльності, бажанні вчитися.
Треба
розвинути в дитини позитивну мотивацію до навчальної діяльності.
Завдання,
які ставляться під час навчання, повинні бути не тільки зрозумілими, але й
прийняті школярем, тобто бути значущими.
Головна
потреба дитини молодшого шкільного віку в навчальній діяльності - це
особистісний контакт з учителем на уроці, прагнення почути схвалення, підтримку
свої дій.
Основа
ефективного навчання учнів – формування в них мотивації до навчальної
діяльності.
Саме
вмотивована діяльність стимулює дитину до навчання, якісного засвоєння знань,
розвитку. Для того, щоб у молодших школярів виникло бажання виконувати
навчальні завдання, проводжу спочатку спеціальну роботу, спрямовану на
формування ігрової мотивації, і лише потім переходжу до постановки навчального
завдання.
Використовую
інтерактивні методи навчання, спрямовую роботу на розвиток творчих здібностей
дитини, практично спрямовую навчальну діяльність учнів. Усе це формує бажання
вчитися.
Значну увагу
приділяю розвитку математичної мови.
Наприклад: урок математики в 1 класі.
Тема: Додавання і віднімання числа 2.
1.
Встало сонечко
давно, зазирнуло у вікно. (слайд)
На урок час поспішати математику вивчати.
2.
Складаємо таблицю
додавання і віднімання числа 2.
3.
Допомагаємо Їжачку
знайти числа, які загубилися(слайд)
1,…,3,…,5,…,7,8,…,,10.
Зайченята у прикладах сіли, які знаки собою закрили?
(слайд)
3…6
7…7
8…3
9..0
Робота в групах (слайд) . обчислення ланцюжком. Хвилинка
каліграфії.
Конкурс красунь. Взаємоперевірка в парах.
Весела лічба (слайд)
В живім куточку в школі
Є 3 рибки у воді.
Ще 7 рибок дасть Микола,
Скільки буде риб тоді?
Гра «Чотири індики пішли на музики,
Танцювали, гупали.
Скільки
ніжок тупали?
Лисичка як не хитрувала, а математичний диктант не змогла
виконати. (слайд)
4.
Вивчення нового
матеріалу.
На екрані
годівничка з пташкою (слайд) . Допомагаємо Синичці скласти таблицю.
Діти, в кого
вдома є годівнички? Чи підгодовуєте ви птахів?
Синичка
з’їдає комах більше, ніж важить сама.
Складаємо таблиці
Робота з
підручником. Робота над задачами.
Фізкультхвилинка.
Диференційована
самостійна робота.
4+2 8…9 5+1…8
5+2 10…6 6-1…5
6+2 6…2 4+2…8
Геометричне
завдання (слайд)
У рядку є
схожі фігури і одна зайва.
(чотирикутники і круг)
5.
Підсумок уроку.
Яке завдання було найлегшим? А яке складним?
Серед причин
спаду мотивації молодших школярів до навчальної діяльності можу зазначити
наступні:
·
Ставлення учня до
вчителя;
·
Ставлення вчителя
до учня;
·
Особиста значущість
предмета;
·
Розумовий розвиток
учня;
·
Продуктивність
навчальної діяльності;
·
Нерозуміння мети навчання;
·
Страх перед школою.
Ставлення
учнів до навчання великою мірою залежить від професійної компетентності
вчителя, від його здатності критично ставитися до себе і своєї діяльності та
вміння розвивати такі ж здібності у своїх вихованців.
Головне – спонукати учня до наполегливої
праці. Сприяю розширенню функцій учнів, спрямовую їхню діяльність з
виконавської на організаторську, підвищую самостійність молодших школярів,
розвиваю в них ініціативність, критичне мислення, вміння самостійно
впорядковувати та узагальнювати процес розв’язання навчальних завдань.
На уроках
створюю ситуацію успіху для розвитку
особистості дитини, даю змогу кожному учню відчути радість досягнення,
усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили. Допомагаю дитині зрости в умовах
успіху, зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь треба докласти
зусиль.
Практика
моєї роботи свідчить, що усвідомлення ситуації успіху самим учнем, розуміння її
значущості виникає тільки після здолання дитиною своєї боязкості, невміння,
незнання та інших труднощів
Щоб учні
вчилися із захопленням, кожен урок прагну зробити цікавим для дітей. Планую і
проводжу заняття, в основу яких покладено принцип навчання у співпраці. Цим даю
змогу учням досягти високого рівня взаєморозуміння, взаємоспілкування, а також
розвивати здібності працювати і навчатися самостійно;
¾
Даю змогу молодшим
школярам нести відповідальність за спільну діяльність;
¾
Створюю ситуації,
щоб діти працювали по черзі, слухали один одного;
¾
Організовую дітей у
парах, групах, щоб вони мали змогу обмінюватися думками, знаннями, ідеями;
¾
У класній кімнаті
розміщую різні матеріали, що регулюють спільну роботу учнів.
¾
Учительська
професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ
людини, яке ніколи не припиняється. Школа – це насамперед книга.
¾
Працюю над
проблемою «Практична реалізація ідей В.О.Сухомлинського в роботі з молодшими
школярами з розвитку зв’язного мовлення». Головним своїм завданням вважаю
надихати учнів на самостійність «вчись вчитися», на радість від навчання та
задоволення від виконаної праці. Велику увагу приділяю вивченню таких предметів, як українська мова, читання та
математика.
¾
Створюю атмосферу
зацікавленості та творчості, широко використовую можливості нетрадиційних
уроків (урок-подорож, урок-диспут, урок-прес-конференція а ін..). Впроваджуючи
ідеї В.О.Сухомлинського з розвитку зв’язного мовлення, використовую
індивідуальні та групові форми роботи. Учні складають твори за початком,
основною частиною та кінцівкою на задану й вільну тему з творчими завданнями,
складають казки, оповідання, твори за картинами. Учні створюють збірочки своїх
творів. Певну увагу приділяю проектній діяльності. Пропоную учням випереджувальні
завдання, які формують навички самостійної роботи. Даю змогу своїм учням
відчути, що вони мають здібності, що кожен з них особистість зі своїми
можливостями й талантами. Як наслідок – мої учні відкриті для спілкування, вони
людяні, беруть участь в олімпіадах школи, району, займають 1 і 2 місця.
¾
Справжнім педагогом
може вважати себе тільки той, хто в кожному вихованцеві бачить людину в
майбутньому.
Дати учням
відчути радість праці, щастя успіху в навчанні, осмислити цінність навчання –
моє найперше завдання, бо успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил
дитини, що породжує енергію боротьби з труднощами, бажання вчитися.
Бібліографія
1.
Журнал «Початкове навчання і виховання»
2.
Журнал «Початкова
школа»
3.
Власний досвід
роботи
4.
Досвід колег.
Галино Григорівно, цілком і повністю погоджуюся з Вашими словами, що дітям потрібно давати можливість відчувати радість праці, щастя успіху в навчанні, самостійно осмислювати цінність навчання. Щиро дякую за Вашу статтю. Вона буде корисна молодим колегам, які ще тільки набувають власного досвіду роботи. Бажаю Вам всього найкращого: творчості, миру, здоров'я!
ВідповістиВидалитиДуже цікава стаття, дякую! Всього Вам найкращого, Галино Григорівно!
ВідповістиВидалитиЦікавий матеріал, який варто використати в своїй роботі.
ВідповістиВидалитиЦікавий підхід до використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського. Бажаю творчих успіхів у роботі!
ВідповістиВидалити