У статті висвітлено питання про застосування хмарних сервісів Google та Microsoft у роботі методичного об’єднання педагогів, запропоновано рекомендації щодо організації відповідної роботи у закладі для учителів гуманітарного циклу.
Чудеса створюють не комп’ютери, а вчителі.
Крейг Баррет,
голова ради директорів Intel
Система освіти на сучасному етапі характеризується
динамічним розвитком. Освітній простір стає все більш відкритим, а учителю
відводиться нелегка місія - бути безпосереднім ініціатором впровадження інновацій
у навчально-виховний процес та активно генерувати нові ідеї, робити навчання легким,
мобілізованим, творчим. Важливим на цьому етапі є вміння педагога переорієнтовувати
зміст традиційної методичної роботи на нову сучасну систему безперервної
фахової освіти. Забезпечити таку переорієнтацію допоможе віртуальне методичне
об’єднання. На відміну від традиційного методичного об'єднання, віртуальне має
необмежену аудиторію. У такому об’єднанні можна працювати у будь-який зручний
для себе час і в будь-якому місці, якщо є вихід в мережу Інтернет. Головна роль
у віртуальному методичному об’єднання, як і у традиційному, відводиться
учителю. Учасники віртуального методичного об'єднання отримують можливість для
широкої самореалізації, розширюють зону індивідуальної активності,
самовираження, беручи участь у розробці та обговоренні методичних матеріалів, у
семінарах, форумах, віртуальних конференціях тощо. Крім того, віртуальне
методичне об'єднання дозволяє полегшити рутинну організаційну роботу та процес
інформування, забезпечити оперативне спілкування, а також реалізувати нові
форми методичної роботи з використанням специфічних можливостей глобальної
комп'ютерної телекомунікації. Проте робота віртуального методичного об’єднання
повинна розумно поєднуватися з традиційними формами організації методичної
підтримки діяльності працівників освіти - традиційним методичним об’єднанням. Вона
не може розглядатися як альтернатива, а лише як доповнення.
Створення віртуального методичного об’єднання - це
створення єдиного інформаційного простору, що забезпечує нові можливості
управління навчальним процесом. Такий простір в освіті можна побудувати з
використанням хмарних технологій. Загальноосвітні навчальні заклади для
впровадження нових форм роботи, безпечного зберігання та електронного обміну
даних можуть застосовувати хмарні сервіси Google та Microsoft. Ці сервіси доцільно
використати і для створення віртуального методичного об’єднання. Необхідні лише
компоненти: Інтернет, комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук), браузер,
компанія, яка надає послуги хмарних технологій, навички роботи з Інтернет та
веб-застосунками.
Віртуальне методичне об’єднання повинно будуватися на
принципах:
·
добровільності -
кожен педагог добровільно висловлює намір брати участь у методичному
об’єднанні;
·
ієрархії ―
чіткого розподілу прав та обов’язків;
·
відкритого обміну даними – інформація, що стосуються школознавства доступна
для всіх педагогів;
·
колективного використання даних - кожен педагог має доступ до колективного створення
та використання документів, які отримує від інших учасників навчально-виховного
процесу;
·
авторського права - всі педагоги зобов'язуються дотримуватись законодавства про
авторські права;
·
миттєвого зворотнього зв’язку ― кожен педагог отримує право миттєвого з’єднання з
іншим педагогом.
Структура віртуального об’єднання може включати такі основні блоки: склад МО, науково-методична
тема, керівник (модератор) МО, план роботи МО, нормативна база, програми, методичні
рекомендації, позакласна робота, конкурси, олімпіада, поради молодому вчителю,
з досвіду роботи, методичні матеріали тощо.
Можливості віртуального методичного об’єднання:
· використання
відкритих, безкоштовних і вільних електронних ресурсів,
·
самостійне
створення мережевого навчального змісту,
·
освоєння
інформаційних концепцій, знань і навичок,
·
спостереження за
діяльністю учасників спільноти.
Отже, віртуальне методичне об’єднання -
це нова технологія, спрямована на підвищення рівня ІКТ-компетентності вчителів,
корпоративний сайт для збору необхідних документів, взаємодія і змістовне
спілкування на відстані.
Література
- Литвинова С.Г. Віртуальна учительська за хмарними технологіями [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Loner/%D0%9C%D0%BE%D1%97%20%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8/Downloads/komp_2013_2_7%20(1).pdf
- Скрипка Г.В. Використання хмарних технологій в практиці вчителя математики.
3. Рождественська
Л.В. Дневник конференции. 10 шагов информатизации: призрак виртуальной учительской
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edugalaxy.intel.ru/index.php?automodule=blog&blogid=8&showentry=3664 –
4.
Морзе Н. В.,
Кузьмінська О. Г. Педагогічні аспекти використання хмарних обчислень.
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ite.ksu.ks.ua/webfm_send/200.
На мій погляд дуже актуальна тема. Дякую
ВідповістиВидалитиВіртуальність дає можливість заповнити прогалини безконтактної інформаційної взаємодії. Це символ прихильників мережевої культури. Світ, який створюємо самі. Одиниця нового інформаційного суспільства. Актуальна проблема перебудови сьогодні. Тож натхнення Вам у нелегкій справі.
ВідповістиВидалитиДякую. Цікаво і актуально
ВідповістиВидалитиСтворення віртуального методичного об'єднання, на мою думку, сприятиме поширенню досвіду творчо працюючих учителів, допомагатиме в організації самоосвітньої роботи. Це актуально і по-сучасному.
ВідповістиВидалитиЯк завжди креативно і сучасно. Працювати під керівництвом творчого наставника - легко і цікаво. Дякую!
ВідповістиВидалитиЦікаво, розумно, дохідливо. Можливе використання в практичній діяльності.
ВідповістиВидалитиДумаю, саме за такими формами роботи та технологіями, які висвітлено у Вашій статті, -майбутнє. Тому робота надзвичайно цікава.
ВідповістиВидалитиТворчий підхід, креативність та перспективність притаманні нашому методисту. Дякуємо за роботу. Зичимо миру, добра!
Актуально, зрозуміло та доступно. Натхнення та успіхів Вам у роботі. Творчих перемог!
ВідповістиВидалитиДякую за матеріал, що надає допомогу в застосуванні хмарних технологій .
ВідповістиВидалитиСучасна освіта вже не може використовувати лише старі методи викладання, тому стаття дуже актуальна, розкриває нові можливості використання мультимедії. Дякую за роботу. Бажаю творчих успіхів.
ВідповістиВидалитиВіртуальне методичне об’єднання - це ідеальне рішення для отримання відповіді на різні питання освітньої діяльності без відриву вчителів від проведення уроків та великою економією у часі.
ВідповістиВидалитиВзагалі, ІКТ-напрямок вважається перспективним, адже в цілому освіта характеризується як велика система, якісне функціонування якої неможливе без використання сучасних телекомунікаційних і комп’ютерних засобів зберігання, опрацювання, передавання, подання інформації.
Бажаю здійснення творчих задумів
Дуже зацікавила стаття про нові форми співпраці педагогів - творча, змістовна, інноваційна. Віртуальне методоб'єднання - це дистанційне спілкування, яке дає можливість ознайомити з педагогічним досвідом колег, поділитися системою педагогічних знань, умінь і навичок для здійснення творчої педагогічної діяльності. Говорять, що розум, як парашут, працює тоді, коли відкритий. І дійсно, вчитель може здійснити з учнем це розкриття лише тоді, коли поєднує любов і повагу, і до справи, і до учня.
ВідповістиВидалитиДякую автору за розкриття актуальної проблеми. Бажаю творчих успіхів, здійснення задумів, надій і сподівань !
Віртуальне методичне об'єднання дозволяє полегшити рутинну організаційну роботу та процес інформування, забезпечити оперативне спілкування, а також реалізувати нові форми методичної роботи.
ВідповістиВидалитиЦе, дійсно, сучасно, актуально, цікаво.
Натхнення Вам та ентузіазму!
Однозначно - за такими формами роботи вчителя , в тому числі й методоб'єднань, майбутнє.Так сталося, що на теренах Маловисківщини, на мою думку, існує певне відставання учительського загалу від цього тренду. Мабуть, цьому є пояснення, але це не так важливо. Треба надолужувати згаяне. Інтернет- конференція, організована районним методкабінетом, якраз практично демонструє можливості мережі Інтернет в розвитку комп'ютерної грамотності педагогів. Прикро, але факт: зараз більшість освітян району залишилися поза цією конференцією. Чому? Хтось взагалі слабко орієнтується в комп'ютері. Хтось не має його вдома. Хтось має, але без нормального інтернет- каналу . Хтось використовує комп'ютер як друкарську машину та ще презентацію зробити, а "аккаунт", "профіль" - вища математика...
ВідповістиВидалитиЯ до того, що для створення освітянського онлайн - середовища все - таки потрібні й матеріальні ресурси : доступ вчителя до робочого комп'ютера, налаштований Інтернет, постійна практика. Нажаль, ми далекі ще від цього. Але сподіватимося на краще.
Успіхів, Наталія Василівна , Вам і колективу методкабінету в освоєнні педагогічної "онлайн-цілини" Маловисківщини.
Постолюк П.І. Мануйлівський НВК.